Wczytuję dane...

Polski Outdoor. Reklama w przestrzeni publicznej
Autor: Elżbieta Dymna, Marcin Rutkiewicz

Wydawnictwo: Wydawnictwo Klucze 2009
Okładka: twarda
Stan: ★★★★★
Uwagi: brak

Od Autorów:
Każda grupa interesu ma własny sposób wyrażania opinii. Górnicy palą opony, pielęgniarki rozbijają miasteczka namiotowe, rolnicy wysypują zboże, żądający obwodnicy chodzą po pasach. Nasza grupa interesu składa się z architektów, urbanistów, grafików komputerowych, krytyków sztuki, ludzi pióra, designerów, filmowców, muzyków i generalnie wszystkich innych, dotkniętych nieszczęściem wrażliwości estetycznej. Drogą urzędową osiągnęliśmy już wszystko.
Po naszej prezentacji w Sejmie, Nadzwyczajna Komisja Przyjazne Państwo wystosowała do premiera dezyderat, postulujący rozpoczęcie prac nad ustawą regulującą rynek reklamy zewnętrznej w Polsce. Dokument ten był oparty w całości o nasze postulaty w tej kwestii. Rząd odpowiedział wymijająco. Jedyną rzeczą, jaką nasza grupa interesu może teraz rzucić w Radę Ministrów, jest ten album.

"Chaos w przestrzeni publicznej nie jest problemem garstki sfrustrowanych estetów. Jej stan świadczy o kulturze kraju dobitniej niż liczba teatrów i muzeów. W tym wypadku stwierdzenie że "byt określa świadomość" jest prawdziwe, jak w żadnym innym. Obcując na co dzień z wizualnym chaosem, zaczynamy traktować go jako stan normalny. Stępiamy własną wrażliwość, tracimy poczucie harmonii, przenosimy zgodę na nieporządek i bylejakość do przestrzeni prywatnych, ze wszystkimi konsekwencjami."


Facebook